Nog een paar dagen - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Anne-Lise Lubbers-Rasmussen - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Anne-Lise Lubbers-Rasmussen - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen

Door: Anne-Lise Lubbers

Blijf op de hoogte en volg Anne-Lise

06 Juli 2016 | Nederland, Huizen

“I can do things you cannot,
You can do things I cannot;
Together we can do great things”

Deze Quote van de Albanese moeder Teresa zal de komende 2 maanden centraal staan. Morgen is het zover en vertrekken we weer naar Albanië om samen onze handen uit de mouwen te steken. Achter de schermen zijn er al weer heel wat voorbereidingen getroffen wat betreft ons verblijf de komende tijd in Albanië. Ik zal mij voornamelijk bezig houden met de begeleiding van het kinderhuis, het bezoeken aan de kinderen uit ons KANS project en natuurlijk niet te vergeten onze straatkinderen die er nu al naar uitkijken om een lekkere boterham van ons te krijgen. Ook voor Herman is er genoeg te doen. Zo zijn er diverse projecten die we samen hopen te realiseren met de 15 jongeren die vanuit Huizen deze zomer over hopen te komen om de handen uit de mouwen te steken. Deze 15 jongeren komen in de eerste plaats om te helpen met de kinderbijbelweek. Hun hulp kunnen wij goed gebruiken want ook dit jaar verwachten wij weer zo’n 350 kinderen per dag en dat een hele week lang. De grote groep jongeren heeft dus een druk programma, vandaar dat wij besloten hebben om een echtpaar mee te nemen om voor de jongeren o.a. te koken en naar hen om te zien. Gerrit en Marrie van As hebben zich bereid gevonden om mee naar Albanie te gaan. Ook zullen we samen met de jongeren het in zeer slechte staat verkerende hutje van de oude weduwe Fatime op te knappen en lekvrij te maken. De dokterspost in Mushqeta zal worden aangepakt en opnieuw worden ingericht. Ook de landbouwkas die mogelijk werd gemaakt door de opbrengst van een viertal verkoopmarkten, georganiseerd door de Nieuwe Kerk zal worden afgemaakt. Al met al een enorme uitdaging voor deze jongeren die in een totaal andere wereld terecht zullen komen. Zoals u kunt lezen genoeg te doen. Omdat ik twee maanden geleden een operatie aan mijn rug heb gehad, hebben we besloten om a.s. donderdagavond met de camper richting Albanië te gaan. We hopen dan ook bij leven en welzijn volgende week pas aankomen in Albanië. Wij hopen met elkaar een gezegende tijd te hebben en hopen iedereen weer in september in goede gezondheid te ontmoeten.

Met vriendelijke groet,
Herman en Anne-Lise

• 06 Juli 2016 - 13:59

Letteke:

Een hele goede reis toegewenst met de camper. Voor in Albanië heel veel succes en sterkte met alles.

• 06 Juli 2016 - 17:25

Joyce Bout:

Dag Herman en Anne-Lise,

Een hele goede reis en verblijf met hopelijk niet al te veel letterlijke (oei, je rug) en geestelijke hobbels en heel veel zegen toegewenst. Dat jullie in Albanië maar weer voluit handen en voeten mogen geven aan Gods werk, samen met al degenen die jullie deze zomer daarbij helpen. En als er hobbels zijn? Dan zegt de Heer: "Ik leer en onderwijs u aangaande de weg die gij gaan moet; Ik raad u; mijn oog is op u".

Veel zegen en hartelijke groet,
    Gerrit en Joyce Bout