Op weg naar de bouwplaats - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Anne-Lise Lubbers-Rasmussen - WaarBenJij.nu Op weg naar de bouwplaats - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Anne-Lise Lubbers-Rasmussen - WaarBenJij.nu

Op weg naar de bouwplaats

Door: Anne-Lise

Blijf op de hoogte en volg Anne-Lise

07 Juli 2015 | Nederland, Huizen

Op weg naar de bouwplaats in Albanië,

Nog een paar dagen en dan is het weer zover, en hoop ik weer voor ruim twee maanden naar Albanie te gaan. Twee maanden naar een land met prachtige bergen, prachtige natuur, enorm veel olijfbomen, meren en een prachtige kustlijn. Maar ook een land bedekt met vuilnis, kapotte waterleidingen, enorm veel straat/zwerfhonden, slechte wegen, armoede en vrouwenhandel. Een land op een paar uur vliegen van Nederland. Velen onder u zullen zeggen twee maanden, dat is lang maar ik kan u vertellen dat we de tijd hard nodig zullen hebben om het gehele programma weer af te werken. Zoals u allemaal ongetwijfeld weet is er een paar weken geleden een vrachtwagen met hulpgoederen naar Albanie gegaan. Omdat dit transport net rond de verkiezingen was, mochten we de dozen met kleding, de schoenen en het linnen en beddengoed nog niet uitdelen. Alles staat dus nog steeds opgeslagen in ons magazijn. Deze spullen zullen in de eerste week van ons verblijf uitgedeeld gaan worden. Half volgende week hoopt Herman per auto te vertrekken naar Albanie. Hij gaat met de auto omdat er nog een aantal zaken moeten worden meegenomen voor o.a. de kinderbijbelweek. Herman hoopt dan direct een aanvang te maken met een groot renovatie project van een grote lagere en middelbare school in het bergdorpje Krabbë in Midden-Albanië. Ook zal er een groep jongeren vanuit onze gemeente voor 10 dagen afreizen naar Mushqeta om daar tijdens de Kinder Bijbel Week de handen uit de mouwen te steken. We zullen tijdens deze week hetzelfde programma gebruiken als de KBW in Huizen. Het thema voor deze week is “Op de bouwplaats” Hier zult u te zijner tijd meer over lezen. Natuurlijk zullen we de Roma kinderen niet vergeten. We hopen bezoeken te brengen aan alle gezinnen van de kinderen die in het “KANS” project zitten en de schoolprestaties / thuis situaties te bespreken. Dit zijn zomaar wat activiteiten die op ons programma staan. Wij hopen en bidden op een goede en gezegende tijd. Wat er verder allemaal op ons programma staat kunt u de komende tijd lezen via www.waarbenjijnu.nl
Groetjes,
Anne-Lise

• 07 Juli 2015 - 21:07

Letteke:

Anne-Lise, ik wens je/jullie een goed en fijn verblijf in Albanië. Hopelijk kunnen jullie dat doen wat jullie allemaal in de planning hebben... XxX Letty

• 07 Juli 2015 - 21:18

Aleida:

Lieve Anne-Lise,

Fijn dat je weer reisverslagen maakt!!
    Een hele fijne gezegende tijd toegewenst!!!
    Heel veel sterkte en Gods nabijheid!!!

Liefs van Ons allemaal.

• 08 Juli 2015 - 00:07

Ellen Kostelijk:

Beste Anne-Lise,
    Ik heb bewondering voor jou en Herman die zich al jaren belangeloos instellen voor de mensen in nood in Albanië. Ook jullie dochter Elske treedt in jullie voetsporen. Klasse voor jullie allemaal en de schare van vrijwilligers om jullie heen..
    Ik lees jullie verslagen altijd met veel belangstelling en vind dat jullie website in de loop van de jaren stukken is verbeterd. Hulde aan degenen die dit voor jullie doen.
    Succes met al jullie plannen en werkzaamheden de komende zomer.
    Groet,
    Ellen Kostelijk

• 10 Juli 2015 - 14:42

Anne-Marie:

Hoi Anne-Lise,

Weer genoeg te doen de komende 2 maanden.
    Fijn dat je de spullen nu uit kan gaan delen.
    Succes met alles!

groetjes,
    Anne-Marie

• 11 Juli 2015 - 13:36

Je Man:

Vanmorgen de auto nagekeken. De airco doet weer. Maandag wordt de auto schoongemaakt (deze is namelijk heel erg smerig vanwege alle kleding ophalen van de laatste weken voor Albanië)
    Maandag makt thimeus de auto schoon. Als het werk het toelaat hoop ik dan laat in de avond op de 16e op je verjaardag aanwezig te zijn. Dat gebeurd niet ieder jaar dat ik op je verjaardag aanwezig zou zijn,
    al zou het laat in de avond zijn. Ik hoop dat het lukt. Schumacher doet zijn best.
    Goede zondag, Liefs,